PIZZA

Bug in de pizza!

Ik hou van eten! Dit kan ik eigenlijk heel de dag door doen. Alleen moet je wel opletten wat je eet en wanneer. Waar had ik deze keer zin in? In pizza! Lekker! Had ik zin in. Dus ik bestel via Thuisbezorgd een pizza bij Domino’s Pizza. Ik bestel vaak bij een ander restaurant maar voor deze ene keer bij Domino’s Pizza. Alleen verliep de bezorging van de pizza wat anders dan normaal. Wat er gebeurde zal ik hieronder beschrijven.

Je moet weten dat ik een Agile Tester ben. Ik ben zzp’er en heb mijn eigen bedrijfje. (link). Ik test websites, ik test webapplicaties, ik test software en andere digitale dingen. Dus dit is echt een gave bug. Tenminste, ik denk dat het een bug is. Ik zal dit artikel daarom ook onder de aandacht brengen bij Thuisbezorgd en Domino’s Pizza.

Wat “testdata” om het te verduidelijken

Vanwege de privacy gebruik ik om de bug uit te leggen fictieve adressen.

Ik bestelde pizza op een voor mij nieuwe locatie. Dit was de eerste keer dat ik hier op deze lokatie iets bestelde. Deze locatie noemen we Pizza Straat 1.

Ik woon zelf op een andere locatie. Deze locatie noemen we de Falafellaan 2. In het verleden heb ik gewoond aan de Pannenkoekenweg 2.

Mijn telefoonnummer is 06 12345678.

Voor de mensen van Thuisbezorgd en Domino’s is dit mijn bestelnummer:  #M6KUP5

Na het bestellen zat ik te wachten op mijn pizza. Ik werd al een beetje ongeduldig en kreeg toch al echt wel trek. Opeens ging mijn telefoon. Ik ken het nummer niet maar neem deze toch aan. Het was de bezorger. Deze had voor mij de bestelling met de pizza’s. Of ik de deur open wil doen. Ik vroeg hem waar hij stond. Hij stond op de Pannenkoekenweg 2. Ik vroeg hem waarom hij daar stond. Dit is tenslotte mijn oude adres. Ik controleerde snel in de app van Thuisbezorgd of ik wel het juiste adres had ingevoerd. En ja hoor. Bij de bestelling stond echt Pizza Straat 1. Voor de zekerheid controleerde ik in de app of ik het juiste adres in mijn profiel had staan. En ook daar stond het juist. Ik zag daar Falafellaan 2 staan.

De beste bezorger begreep er niets van en is weer teruggegaan naar het filiaal van Domino’s Pizza. Toen hij onderweg was heb ik het filiaal gebeld en de situatie uitgelegd.

Wat is er aan de hand? 

Mijn telefoonnummer staat in hun systeem want ik heb ooit daar een profiel aangemaakt. Dit telefoonnummer staat gekoppeld aan mijn adres. In dit geval mijn oude adres. Nu komt de bestelling binnen via Thuisbezorgd. Die maakt ergens via mijn telefoonnummer de link met het systeem van Domino’s Pizza.  En daar staat mijn oude huisadres nog in.

Hoe is het opgelost? 

Ik heb gebeld, de situatie uitgelegd en ik had binnen 30 minuten mijn bestelling ontvangen! Bedankt voor de snelle hap!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie